Havator digitalisoi palkanlaskentaprosessin
Havator on nostopalveluita, erikoiskuljetuksia, elementtiasennuksia ja satamanosturipalveluita tarjoava konserni, joka kuuluu jokaisella toimialallaan Pohjoismaiden johtaviin yrityksiin. Havator toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 110 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 600 työntekijää.
Vahvan kansainvälistymisen ja toiminnan tehostamisen myötä Havator ryhtyi etsimään yhteistyökumppania, joka pystyi tuomaan lisäarvoa suurten projektien taloushallintaan. Havator valitsi Aikajanan työvoimanhallintajärjestelmäkseen, koska se vastasi hallitusti kasvavan konsernin tarpeisiin. Havatorilla Aikajanan päätarkoituksena on helpottaa palkanlaskennan työtä.
– Tavoitteenamme oli vähentää manuaalista työtä palkanlaskennassa, ja lisäksi saamme ohjelman avulla tarkempaa raportointia eritoten kone- sekä projektitasolla. Lisäksi Havatorille räätälöity tilausmoduuli helpottaa tilausten käsittelyä, koska sen avulla olemme saaneet digitalisoitua kyseisen prosessin. Muistilaput ovat jäämässä historiaan, kertoo Havatorin CIO Jani Postila.
Havator otti Aikajanan käyttöön Suomessa keväällä. Ruotsin roll-out on suunniteltu tehtäväksi syksyn aikana.
Palvelupyynnöt ratkaistaan heti
60-vuotias Havator työskentelee laajalla skaalalla useammassa maassa, mikä luo keskushallinnolle omat haasteensa. Tällä hetkellä Havatorin sinikeltaisia koneita voi nähdä kymmenittäin esimerkiksi Helsingin Kalasataman ja Äänekosken biotehtaan jättimäisissä hankkeissa.
Ruotsissa Havator on toiminut jo yli 30 vuotta, ja Norjassa se on harvoja itsensä suurissa Oil & Gas -hankkeissa läpilyöneitä suomalaisyrityksiä.
Havatorin toiminnassa on aina korostettu varsinkin työturvallisuutta ja laatua, jotka ovat avainasemassa suurissa projektikokonaisuuksissa. Aikajanan tuomat hyödyt ovatkin korostuneet nimenomaan suurissa hankkeissa, joita pitkät perinteet omaava Havator on toteuttanut 1960-luvun alusta lähtien.
– Procomp erottuu edukseen eritoten palkanlaskennan osaamisellaan, mikä on erittäin tärkeää projektien onnistumisen kannalta, sanoo Jani Postila.
Havator antaa Procompille kiitosta ammattimaisesta toiminnasta koko Aikajanan elinkaarella.
– Procompin asiakaspalvelussa työskentelee oikeita ammattilaisia, jolloin heidän roolinsa on paljon suurempi kuin vain vastaanottaa palvelupyyntöjä. Toisin sanoen palvelupyynnöt saadaan usein ratkaistua heti, eikä niitä tarvitse siirtää kakkostason tuelle ratkaistavaksi, korostaa Postila.