TIEDOTE: Procomp voitti tarjouskilpailun ja pääsi Belgian kotihoitojärjestelmämarkkinoille

TIEDOTE
Julkaisuvapaa 6.2.2018

Gent, Belgia.

Oululainen Procomp Solutions Oy on voittanut Belgian Itä-Flanderissa järjestetyn kotihoidon suunnittelujärjestelmien tarjouskilpailun. Alueen kotihoidosta vastaava Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen päätti kilpailutuksen perusteella hankkia järjestelmän suomalaisilta, joiden innovatiivinen kotihoidon suunnittelutyökalu jätti muut eurooppalaiset toimittajat taakseen.

”Kilpailu Euroopassa on kovaa, ja kotihoidon suunnitteluun tarjotaan monenlaisia ratkaisuja. Ikääntyvä väestö lisää kotihoidon tarvetta jatkuvasti ja sen suunnittelun haasteet paisuvat vastaavasti”, kertoo Procompin toimitusjohtaja Jani Rautiainen. ”Suomalainen korkea teknologia ja toisaalta hyvä maine terveydenhuollon puolella ovat lisänneet kansainvälistä kiinnostusta meitä kohtaan.”

Procompin järjestelmä otetaan operatiiviseen käyttöön koko Itä-Flanderissa. Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen on alueen suurin kotihoito-organisaatio ja se hoitaa yli 17 000 potilasta kuukausittain 1600 sairaanhoitajan ja huoltajan voimin. Yhteensä asiakaskäyntejä tehdään vähintään 4,6 miljoonaa vuodessa. Vertailun vuoksi koko Helsingin alueella tehtiin vuonna 2016 kolme miljoonaa kotikäyntiä. (Lähde: HS)

”Me näemme tämän tärkeänä päänavauksena Belgian ja myös Hollannin alueelle, jossa olemme käyneet keskusteluja jo pidemmän aikaa. Myös Iso-Britanniassa ollaan kiinnostuneita meidän tarjoamistamme ratkaisuista”, arvioi Jani Rautiainen.

”Kotikäyntien automaattinen aikataulutus ja asiakkaiden tarvitsemasta hoidosta huolehtiminen osaavan henkilöstön voimin on onnistuneen kotihoidon välttämätön edellytys. Procomp on kehittänyt suunnittelutyökalun, joka ei ota huomioon pelkästään hoitokäyntiä, vaan myös hoidon keston, tarvittavan pätevyyden ja monta muuta seikkaa”, sanoo Bob Engels, ICT Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen johtaja.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Jani Rautiainen, p. 040 5252 322, jani.rautiainen@procomp.fi

Oululainen Procomp on älykkään suunnittelun ja optimointijärjestelmien kumppani, jonka ratkaisut perustuvat asiantuntijuuteen ja innovatiiviseen tietojärjestelmäosaamiseen. Procompin erityisalaa on henkilöresurssien, logistiikan ja kotihoitopalvelujen optimointi.